Vizuální identita obchodu Erotic City
Diplomová práce 2024
Pro svou diplomovou práci k zakončení magisterského studia v oboru grafický design, jsem si zvolila téma redesign vizuální identity subjektu Erotic City. Erotic City je řetězec více jak 100 kamenných prodejen v České republice a na Slovensku, který se zabývá prodejem erotických pomůcek.
Pro toto téma jsem se rozhodla nejen z důvodu, že úprava vizuální identity bude výzvou z pohledu marketingu a zachování stejné zákaznické skupiny, ale i z důvodu možnosti řešit společenské otázky na téma společnost X vnímání sexu.

Timeline
1. Výběr tématu
Červen – říjen 2023
Erotic City nebyl mojí první volbou diplomové práce. Nejdříve jsem chtěla dělat autorskou knihu, která by se skládala primárně z fotek. Po zkonzultování s vedoucí práce jsme však došly k závěru, že zvolené téma by na diplomovou práci nevystačilo, a upřímně — i přestože jsem si myslela, že mám koncept promyšlený, jsem velmi rychle zjistila, kolik děr je v konceptu samotném. Proto jsem od tohoto nápadu ustoupila, a při vymýšlení nového tématu padl od mých spolužáků návrh na Erotic City, který se mi okamžitě zalíbil.
- Erotic City jako takové má už od 90. let minulého století stejný vizuální styl. I přesto, že logo je zastaralé, jsou však jedničkou na trhu v tomto oboru, tedy by to chtělo adekvátně přizpůsobit jejich komunikaci.
- Pohled společnosti na sex se v průběhu fungování Erotic City změnil — v 90. letech byl názor na sex markantně odlišný od aktuálního vnímání společnosti, a jako takové by se měl vyvíjet i samotný obchod a jeho komunikace.
- Mnoho mladých lidí má k vizuálnímu stylu Erotic City až odpor. V kombinaci nejistoty z neznámého, strachu ze společenského odsouzení a hlavně možností najít si a zakoupit erotické pomůcky anonymně online, převážně mladí lidé ani nepomyslí do takového obchodu jít.
Tyto body a mnoha dalších jsou důvody, proč jsem si zvolila za téma diplomové práce právě Erotic City.
Základní info:
- Založeno 1991
- Více jak 100 fyzických prodejen
- 3. největší v Evropě
- Diskrétnost, zdraví, vztahy, radost
- Claim: „Na dosah ruky“
- Jedni z nejdražších na trhu
- Do fyzických prodejen chodí převážně ženy
- Vlastní řada Erotic City Royal collection
2. Mind map
Říjen 2023
Pro lepší orientaci v tématu jsem vytvořila si vytvořila Mind mapu, která mi dala další podněty a otázky k tématu.
Není kompletní, postupně ji doplňuji.
https://mm.tt/app/map/2986082858?t=WRl08aMYtf

3. Koncept
Listopad 2023
V momentě, kdy jsem měla vybrané téma, mě začalo napadat spousta nápadů, jak by mohlo logo vypadat. Když jsem si ale začala loga tvořit, došlo mi, že nejdříve musím vymyslet koncept, na kterém celá práce bude stát.
Zároveň jsem zjistila, že samotná vizuální identita nebude v žádném případě jednoduchá. Potřebovala jsem totiž nalézt společnou odpověď na několik otázek:
- Budu dělat redesign nebo facelift?
- Jak zaručím, aby stávající zákazníci neodešli, ale naopak vizuální styl přilákal zákazníky nové?
- Jak lze designem podporovat otevřený a pozitivní dialog o sexualitě ve společnosti?
- Jakým způsobem zařídit, aby případné reklamy s vizuálním stylem nebyly pohoršující, a zároveň aby prošly kontrolou?
- Lze designem upravit customer experience při návštěvě fyzické prodejny? Jak?
Potřebovala jsem tedy najít nějakou společnou a jednoznačnou odpověď na spoustu těžkých otázek a zároveň ji zpracovat graficky, a došla jsem ke 2 konceptům.
Koncept 1 — Spojení
Přemýšlela jsem primárně nad otázkou, co vlastně chci, aby Erotic City komunikovalo. Totiž za posledních 30 let se dosáhlo posunu od termínu „sex“ k termínu „erotika“. Společnost začíná postupně vnímat sexuální život a hlavně zdraví v sexuálním životě jako normální součást každodennosti.
1. koncept jsem tedy nazvala „Spojení“, protože o čem je vlastně sex primárně? O spojení dvou (či více) lidí. A už nezáleží na tom, jestli je to manželský sex, „jednorázovka“ či uspokojování sám sebe, dochází k nějakému spojení. Důležité pro mne i bylo, aby bylo z vizuálního stylu jasné, že Erotic City nikoho neodsuzuje, a zároveň v tomto konceptu vycházím ze sexuality samotné. Není žádné „right or wrong“, je jen to moje a to je to správné.
V rámci komunikace v tomto konceptu tedy nehledám odpověď na výše zmíněné otázky, ale předkládám diplomatickou odpověď, tedy na otázku odpovídám otázkou. Nesnažím se zákazníkovi vnutit něco, co si myslím, že je správné. Naopak ho podněcuji k přemýšlení nad tím, co je pro něj to pravé, aby si sám odpověděl. Erotic City není obchod — je to filozofie, která říká, že každý jsme jiný, chceme něco jiného, a všechno je to v pořádku.
Koncept 2 — City
Když jsem hledala nějaký další směr, kterým bych se mohla vydat, tak jedním z prvních nápadů byly emoce. Protože v rámci sexuality a erotiky jsou vždy nějaké individuální a společné emoce.
Jak to ale zobrazit vizuálně? Nyní mi odpověď na tuto otázku přijde celkem jasná, krásná a jednoduchá, nicméně dostat se k této odpovědi a nalézt tu asociaci nebylo nic lehkého. Vtip je v tom, že odpověď se nalézá už v samotném názvu subjektu. Co když Erotic City nepřečtu anglicky, ale česky? Co když City neznamená město, ale v češtině emoce?
A od toho se odvíjí druhý koncept, který má odpověď v samotném názvu. Erotic City.
Je ale nějaký způsob, jak bych mohla tyto dva koncepty propojit? Jak spojit „Spojení“ a „City“?
Udělat z toho mnohovrstevnatou vizuální identitu, která bude fungovat?
4. Vizuální styl
Prosinec 2023 – leden 2024
Aktuálně pracuji na vizuálním stylu, kdy se snažím propojit oba koncepty. Snažím se převážně o to, aby v logu bylo nějakým způsobem znázorněno spojení, ale zároveň aby i to fungovalo v komunikaci, kdy bude důležité slovo „city“, aby se lidé naučili logo číst jako city (emoce).
Spojení — slovo Erotic a City končí a začínají na stejné písmeno — C. Jdou nějak propojit?
Dokážu nějak vyndat slovo „city“?

6. Writing
January – April 2024
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas aliquam eros id velit dapibus iaculis. Proin sed semper nunc. Praesent ut hendrerit velit. Maecenas et neque sem. Ut feugiat feugiat vulputate. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec semper urna ac posuere pretium.
PDF to download here
7. Finished Thesis
April 2024
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas aliquam eros id velit dapibus iaculis. Proin sed semper nunc. Praesent ut hendrerit velit. Maecenas et neque sem. Ut feugiat feugiat vulputate. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec semper urna ac posuere pretium.